Karl-Heinz Rummenigge menegaskan akan tetap menyambung kontrak Pep selepas Jun 2016


Kelab ini telah memenangi kejuaraan Bundesliga untuk tiga musim berturut-turut, tetapi telah tersingkir daripada Piala Jerman (DFB Pokal) dan Liga Juara-Juara di peringkat separuh akhir.

Rummenigge berkata beliau telah mengesan trend anti-Guardiola dalam media-media tabloid, dengan beberapa pemberita mengkritik kegagalannya untuk mara ke perlawanan akhir Liga Juara-Juara di salah satu daripada dua musim di kelab itu.

"Ia telah dimaklumkan kepada saya bahawa terdapat satu trend anti-Guardiola jelas dalam media beberapa pada masa ini," kata Rummenigge kepada yang wakil akhbar Sueddeutsche Zeitung yang berpangkalan di Munich.

"Tetapi itu tidak ada kena mengena dengan suasana di kelab itu. Kami amat gembira dengan lelaki ini!

"Saya dalam perbincangan yang berterusan dengan pemain utama kami dan mereka faham pendapat saya dari hari pertama, iaitu bahawa kita gembira menghargai seorang jurulatih yang mempunyai perancangan yang tepat.

"Pasukan ini sangat gembira dengan dia."

Tetapi Rummenigge mengakui Bayern perlu bekerja keras untuk mengekalkan jurulatih yang sebelum ini memenangi 14 kejuaraan dalam empat tahun di Barcelona.

"Ia adalah kebetulan bahawa Guardiola adalah salah seorang jurulatih yang paling didambakan di dunia," kata Rummenigge.

"Jika pada suatu ketika dia berkata 'saya akan melakukan sesuatu yang baru', maka akan ada sekurang-kurangnya 15 kelab lain sedang beratur untuk mendapatkan khidmat Guardiola.

"Jangan lupa bahawa dia telah memenangi lima gelaran di sini dalam tempoh dua tahun, yang saya percaya ia adalah satu rekod kelab.

"Kami telah bersetuju bahawa kita akan bercakap tentang masa depannya pada separuh kedua tahun ini, iaitu bagaimana perkara masih tetap utuh, Dan dia tahu pendapat saya:.. Saya mahu dia kekal"
Share on Google Plus